Dash
Implementace klasické hry "Boulder Dash" pro PC (1995).
Spíš než rychlost si tu procvičíte své logické schopnosti, v přibližně 30 levelech na vás čeká mnoho pastí a "podrazů". Bez ukládání hry se rozhodně neobejdete.
K dispozici je i editor levelů.
Spíš než rychlost si tu procvičíte své logické schopnosti, v přibližně 30 levelech na vás čeká mnoho pastí a "podrazů". Bez ukládání hry se rozhodně neobejdete.
K dispozici je i editor levelů.
Použité technologie:
Odkazy:
- https://archive.org/details/a8b_Boulder_Dash_1984_First_Star_Software_US - předloha, hra z Atari 800XE
Download:
- dash.zip (269 kB)
┌───────────────── OBRAZOVKY ──────────────────┐ │sys01 - Simple level ON │ │sys02 - Steel cells ON │ │sys03 - Crazy boxes ON │ │sys04 - Wall streets ON OT │ │sys05 - Lift of death OT │ │sys06 - Sandglass OT │ │sys07 - Jewel stairs OT │ │sys08 - No boulders at all OT │ │sys09 - Diamant bath OT │ │sys10 - Figures ON │ │sys11 - Labyrinth OT │ │sys12 - Think out first.. OT │ │sys13 - Dangerous corridors ON │ │sys14 - Stocks ON │ │sys15 - Watch the time OT │ │sys16 - Columns OT │ │ │ │aqa01 - Volcano ON │ │aqa02 - The butterfly mill ON OT │ │aqa03 - Use the water ON │ │aqa04 - Escalator ON │ │aqa05 - Don't move OT │ │aqa06 - Water walls ON │ │aqa07 - Mainly use bombs ON │ │aqa08 - Think ... ON │ │ │ │flt01 - Nuselska 56 OT │ │flt02 - Duchcovska 289/91 ON OT │ │flt03 - Nad Kajetankou 26 OT │ │ │ │zvl01 - Beznadej... OT │ │zvl02 - Diamanty... OT │ │zvl03 - Utok !!! OT │ │zvl04 - Nekonecny pas OT │ │zvl05 - Utec ! ON OT │ │zvl06 - Chodby vodou ... ON │ │zvl07 - Presypaci hodiny OT │ │zvl08 - Vodni hrad ON │ │zvl09 - Very hard bomber man ON │ │zvl10 - Runnin' ON │ │zvl11 - Save the diamond ON │ │zvl12 - Hlinene chodby ON │ │zvl13 - Cednik ON │ │zvl14 - Do nothing! Quickly! ON │ │zvl15 - Dungeon ON │ │zvl16 - Explode ON │ │ │ │luk01 - Lilie LK │ └──────────────────────────────────────────────┘ ┌──────────────────── KÓDY ────────────────────┐ │GRAVITY - obrátí gravitaci │ │SRANDO - nesmrtelnost │ │STUJ - zastaví motýly a vodu │ │BOOM - vyvolá výbuch hráče bez jeho smrti │ │SPEED - desetinásobná rychlost hry │ │MASSO - výbuch všech motýlů │ │POWERAGE - zvýší počet životů na 99 │ │JEWELS - změní vodu v diamanty │ │HEAVY - motýli ztratí schopnost stoupat │ │LWARP - skok do libovolné obrazovky │ │CASPER - procházení zdí │ │STIME - zastaví čas │ │TERMIX - náhodně prohází body obrazovky │ │REVIVEME - oživí zabitého hráče │ │DICKALL - zmizení veškeré hlíny │ │LOCK - znemožní opuštění hry │ │MK - označí jednoho motýla │ └──────────────────────────────────────────────┘
OVLÁDÁNÍ DASHEDITU ┌─────────────── KLÁVESY ───────────────┐ │ Šipky - pohyb kurzoru │ │ + levý Shift - motýl │ │ + pravý Shift - označení bloku │ │ Home - začátek řádky │ │ End - konec řádky │ │ Enter - další řádka │ │ PgUp - nahoru + doleva │ │ PgDn - dolu + doleva │ │ Del,Backspace - výmaz pole │ │ F1 - info │ │ F2 - uložení do *.dlv │ │ Ctrl-F2 - uložení jako *.dcx │ │ Shift-F2 - uložení jako *.das │ │ F3 - hlavička levelu │ │ F4 - otevření souboru │ │ Ctrl-F4 - otevření souboru *.dc2│ │ Shift-F4 - otevření souboru *.dsv│ │ F5 - konverze DLV <-> DCX │ │ F9 - spusti Dash │ │ Ctrl-C - kopírování do schránky│ │ Ctrl-V - vlepení ze schránky │ │ Pravý Ctrl-R - roztřese kurzor myši │ │ mezerník - volno │ │ H - hlína │ │ Z - zeď │ │ D - diamant │ │ S - start hráče │ │ E - exit │ │ Q,V - voda │ │ P - past │ │ O - balvan │ │ B - bomba │ │ Esc - konec │ └───────────────────────────────────────┘ ┌────────────── MYŠ ────────────────────┐ │ Levé tlačítko │ │ - kliknutí - přemístí kurzor │ │ - na stavovém řádku │ │ vyvolá funkci │ │ - v levém horním rohu │ │ - konec A/N │ │ - stisknuté - označení bloku │ │ Pravé tlačítko │ │ - kliknutí - změní bod,na kterém │ │ je kurzor │ │ - s levým Shiftem │ │ - motýl │ └───────────────────────────────────────┘